Sant Damas’12: una festa grossa!

La passada festa de Sant Damas coincidí amb el 15è aniversari de la presentació pública del gegant Màssio. La Comissió de Festes, l’Ajuntament, l’Escola Montapalau, l’AMPA, el Museo d’Olot, la Colla Gegantera Terra Aspra de Montagut amb el seus gegants l’Esparver i la Coralí, la Colla Gegantera de Tortellà amb els seus simpàtics gegantons en Joanet el músic i Marieta l’espardenyera, la Colla Blaugrana els Almogàvers d’Olot amb el seu imponent gegant Clam i molts amics i simpatitzants van unir les seves forces i intencions amb la nostra Entitat per fer d’aquesta festa un esdeveniment digne de recordar. Gràcies a tots!

Els primers actes comencen a l’escola on amb la complicitat de les mestres i l’AMPA, impulsem un seguit d’activitats educatives relacionades amb la història de l’entitat i el 15è aniversari del gegant: els dibuixos, les manualitats, les rondalles i les històries inventades entre els personatges de la faràndula d’Argelaguer que van fer la mainada eren els prolegomens d’una festa que ja garantia l’èxit i que es va iniciar per nosaltres el dimecres dia 5 de desembre amb l’entrada d’en Màssio al pati de l’escola on després d’unes paraules d’acollida de la directora vam poder escoltar alguns textos i rodolins elaborats amb enginy pels nens, després dels quals van regalar al gegant un medalló fet d’espigues, tants estels com anys celabràvem i un collar fet de llaços de colors, tants com nens hi ha a l’escola i que representen un petò de cadascun d’ells. El medallò, que ja forma part del seu vestuari, va ser lluït amb orgull.

El dia següent, el dijous 6 de desembre al vespre a la capella Sant Anna, inaugurem l’exposició “Geganters d’Argelaguer: 15 anys d’en Màssio”, una retrospectiva fotogràfica amb moltes imatges dels més de 25 anys de l’entitat i dels 15 anys del gegant, amb presència de tota la faràndula, amb un racò artístic fet pels dibuixos i manualitats dels nens de l’escola, un racò de records de trobades geganteres, un racò simbòlic sobre l’altar de productes de la terra, farina, pa, vi, oli i tot sobre una catifa de palla. La mateixa història de l’entitat, la feina d’una colla geganters, les manualitats i dibuixos dels nens de l’escola, el material que ens va facilitar el Museu d’Olot, el pica-pica de l’Ajuntament i la gent que hi va assistir van fer de l’exposició tot un èxit.

Divendres 7 al mati, tornem-hi! amb l’estrena d’una activitat destinada als nens: els jocs de cucanya amb farina. L’era dels geganters es va emplenar de nens disposats a superar les “dificilíssimes proves”: menjar-se una poma flotant a l’aigua, trobar una mongeta dins un plat ple de farina, posar-se unes xanques, fer equilibris amb un vas ple de farina al cap… Va ser un matí molt entretingut i un dia molt agradable. Tant de bo aquesta activitat la puguem repetir!

El diumenge 9 ja de bon matí fem el tradicional esmorzar de geganters al Casal al que van assistir una seixantena de 60 persones; sort que vam encertar en la quantitat de botifarres! Després, als volts de 2/4 de 12 comencem la cercavila, aquesta vegada des de la Plaça de Santa Anna, molt ben acompanyats pels nens, pares i les colles geganteres que hem anomenat més amunt. Ja a la plaça, l’Albert Nebot presenta al poble cadascuna de les colles que ens deleixen amb les seves músiques i els seus balls. Preciós! Una festassa digne de recordatori!

Geganters d’Argelaguer

gegantersdargelaguer.wordpress.com

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s